Веб-квест з біології
Веб-квест з біології на
тему: “Головний мозок людини” 8-9 класи
Доброго дня, учні 8-х
класів. Рада вітати вас у нашому веб-квесті,
присвяченому удосконаленню знань
про будову головного мозку людини!
«Найдосконаліше і найскладніше творіння земної природи - це мозок»
Лауреат Нобелівської премії Іван
Павлов.
Чи погоджуємося ми з цими словами?
Вступ.
Завдання
Для виконання веб-квесту Вам необхідно детально проаналізувати інформацію про будову головного мозку людини, його відділів, встановити взаємозв’язок між будовою та виконуваними функціями різних складових частин центральної нервової системи та розкрити значення головного мозку для успішного функціонування нашого організму.
Для виконання веб-квесту Вам необхідно детально проаналізувати інформацію про будову головного мозку людини, його відділів, встановити взаємозв’язок між будовою та виконуваними функціями різних складових частин центральної нервової системи та розкрити значення головного мозку для успішного функціонування нашого організму.
Люди з давніх-давен хотіли знати, яка будова і функції
головного мозку.
Батько медицини Гіпократ досліджував зв’язки між
мисленням і мозком.
Аристотель, великий мислитель Стародавньої Греції,
вважав, що мозок є великою залозою, що необхідна для охолодження крові.
Ми знову
вирушаємо в подорож країною, яка забезпечує людині розум, мислення,
пам'ять і керує усіма процесами життєдіяльності.
Проблема. Дітей, у яких здібності
виявляються в ранньому віці, називають вундеркіндами, що з німецької
мови перекладається як «диво-діти». Наприклад, австрійський композитор
Вольфганг Амадей Моцарт у 6 років уже написав чотири сонати, їздив з концертами
Європою.
Поет і
філософ Йоганн Вольфганг Гете у 8 років писав вірші німецькою, латинською та
грецькою мовами. Батько кібернетики Норберт Вінер 14-річним здобув учений
ступінь, а французький філософ П'єр Гассенді в 16 років став професором
університету. Проте далеко не всі обдаровані діти стають видатними дорослими.
Чому?
·
Трапляються випадки, коли діти, які жодним чином не проявили себе в
дитинстві, досягали потім небувалих результатів. Наприклад, англійського поета
Джорджа Гордона Байрона і письменника Вальтера Скотта вважали в дитинстві
нездарами.
·
Чарльза Дарвіна відрахували з університету «за цілковиту нездатність до
навчання», Альберт Ейнштейн у школі був посереднім учнем.
Маса мозку становить всього 2% від загальної маси
тіла, проте він споживає 20% кисню, що циркулює в кров, це більше, ніж будь-який інший орган.
На ці та
інші питання ви отримаєте відповіді в процесі веб-квесту.
Сподіваюсь, що Вам буде цікаво подорожувати
по просторах Інтернету, а інформація з якою ви будете працювати буде для Вас
корисною.
·
Процес.
·
Учні об’єднуються у групи.
2. Кожна група буде мати ролі:
- аналітики; - експерти; - науковці; - енциклопедисти; - анатоми; - фізіологи.
3. Учні вивчають інформацію із списків джерел відповідно до своєї ролі.
4. Після обговорення інформації учні складають звіт відповідно до ролі.
2. Кожна група буде мати ролі:
- аналітики; - експерти; - науковці; - енциклопедисти; - анатоми; - фізіологи.
3. Учні вивчають інформацію із списків джерел відповідно до своєї ролі.
4. Після обговорення інформації учні складають звіт відповідно до ролі.
·
Для предсталення результатів ви можете використовувати: мультимедійні презентації; схеми, таблиці; ілюстрації; тексти; повідомлення; фрагменти відеороликів.
Для предсталення результатів ви можете використовувати: мультимедійні презентації; схеми, таблиці; ілюстрації; тексти; повідомлення; фрагменти відеороликів.
Етапи роботи .
1. Оберіть роль, яку будете виконувати у групі.
2. Знайдіть в мережі Інтернет і систематизуйте інформацію по
темі дослідження та згідно обраної ролі.
3. Визначте головне по кожному напрямку.
4. Продумайте та оберіть форму представлення свого дослідження (презентація, відеоролик, фотозвіт, повідомлення, реферат та ін. )
4. Продумайте та оберіть форму представлення свого дослідження (презентація, відеоролик, фотозвіт, повідомлення, реферат та ін. )
5. Підготуйтесь до захисту Вашого проекту.
Енциклопедисти. Вивчають теоретичні аспекти проблеми:
Ø Що є
основною структурною одиницею нервовою системи?
Ø Із чого
складається біла і сіра речовина головного мозку?
Ø Які
оболонки захищають головний мозок?
Ø Чи є відмінність у будові та роботі мозку чоловіків та жінок, людей
різних національностей?
Ø Чи
залежить рівень інтелектуального розвитку людини, її здібності від маси головного
мозку?
Ø Результати
представляють у вигляді повідомлення, презентації, таблиць тощо.
Рекомендовані джерела та Інтернет-сервіси:
Науковці. Вивчають:
Ø особливості будови головного мозку людини у порівнянні з будовою мозку
інших хребетних тварин (риб, амфібій, рептилій, птахів, ссавців);
Ø відділи
головного мозку людини;
Ø що таке стовбур
мозку?
Ø характеризують
будову та функції довгастого мозку;
Ø встановлюють
взаємозв’язок між будовою та виконуваними функціями різних
складових стовбура мозку (довгастого мозку, мосту,середнього мозку);
Ø Чи зможе жити
людина з пошкодженнями довгастого мозку?
Ø
Результати представляють у вигляді повідомлень,презентацій,
малюнків, таблиць, відеофрагментів тощо.
Рекомендовані джерела та Інтернет-сервіси
Анатоми. Вивчають :
Ø особливості
будови середнього мозку та мозочку; розміщення білої та сірої речовини в мозочку;
Ø розкривають
значення середнього мозку та мозочку для забезпечення життєдіяльності
організму людини;
Ø встановлюють
взаємозв’язок між мозочком та великим мозком;
Ø чи зможе жити
людина з пошкодженням мозочку?
Результати представляють у вигляді повідомлень,
презентацій, малюнків, таблиць, відеофрагментів тощо.
Рекомендовані джерела та Інтернет-сервіси:
Аналітики аналізують:
Ø будову,
складові частини проміжного мозку;
Ø значення
таламусу, гіпоталамусу, гіпофізу, епіфізу;
Ø значення
отриманих знань про проміжний мозок людини для функціонування організму,
здійснення гуморальної регуляції;
Ø дають
рекомендації по зміцненню здоров’я мозку.
Результати представляють у вигляді
повідомлень, рефератів, презентацій.
Рекомендовані джерела та Інтернет-сервіси:
Фізіологи
вивчають :
Ø особливості
будови великих півкуль мозку;
Ø розміщення часток та борозен в корі мозку, їх
значення;
Ø функціональні відмінності лівої та правої півкуль;
Ø розкривають
значення кори великих півкуль для забезпечення життєдіяльності організму
людини;
Ø встановлюють
взаємозв’язок між великим мозком та інтелектом людини;
Ø чи зможе жити
людина з пошкодженням кори великих півкуль мозку?
Результати представляють у вигляді
повідомлень,презентацій, малюнків, таблиць, відеофрагментів тощо.
Рекомендовані джерела та Інтернет-сервіси:
Експерти
вивчають:
Ø лімбічну
систему головного мозку людини, її будову та значення;
Ø ретикулярну
формацію та її значення для роботи мозку;
Ø чи можна
тренувати головний мозок і які зміни у діяльності мозку відбудуться?
Ø дають
рекомендації по правильному харчуванню для роботи мозку та зміцненню здоров’я.
Результати представляють у вигляді
повідомлень, рефератів, презентацій.
Рекомендовані джерела та Інтернет-сервіси:
Комментариев нет:
Отправить комментарий